2011-04-03

Klart för kafferep

Kakfatet ska bara lackas en gång till, sen är det klart. Nu ska jag leta upp någon som kan baka kakor och lägga på det.


Detalj


Och såhär gjorde jag:

Jag köpte ett lerfat som är till lerkruka. Sprayade fatet svart med akrylfärg.

Nu tar jag bort biten där en sak jag testade, inte fungerade. Det finns dock med i bloggen. Innan ag målade insidan av fatet med en vit allmogefärg använde jag en krackeleringslack på kanten av insidan, som gör att det svarta träder fram bakom det vita.

Från gamla servetter har jag klippt ut rosor från översta skiktet och limmat fast med ett art medium och lackat över och runt omkring.

Guldet kommer från ett tunt guldfolie som jag limmat dit med något speciallim. Det var ballast av allt för det har jag aldrig testat innan.

Se mer av mina decoupagesaker.

Inga kommentarer: