2011-08-31

Lindy hop

Jag ska presentera ett annat stort intresse som jag har: lindy hop. För ett år sen började jag gå kurs och jag och min dansvapendragare bestämde oss tidigt för att bli jättebra jättesnabbt. Tyvärr funkade det inte bara med att gå kurs, utan det skulle även "socialdansas" som det heter. Det finns gott om tid och utrymme att göra det också, men i början gick vi bara på de evenemang som ingick i kursen. När vi sedan stod där på balen på nyårsafton hade vi skägget i brevlådan. Vi dansade inte alls mycket den kvällen men insåg att något mer måste till. Socialdansen. Under våren började vi gå allt mer på socialdans och träffade hela tiden nya människor. Dansmänniskor. Vi gick såklart alltid tillsammans och vi var som siamesiska tvillingar.

Nu, ett år senare, känns det helt naturligt och härligt att kunna gå till den där dansklubben på socialdans utan att gå dit med någon, det finns alltid någon där. En sån där grej som jag aldrig kunnat göra tidigare; gå ut själv. Det är kul om det finns folk jag känner som ska dit, vilket det ofta gör, men ändå, känslan av att gå ut själv är fantastisk.

Inga kommentarer: