2011-08-18

Nya vindar

Den här bloggen har blivit mitt sorgebarn, för att jag själv valt att begränsa mig till att bara lägga upp sånt som handlar om det jag syr eller stickar. Och ibland vissa andra saker i närheten anknutet till det.

Igår sa någon en klok sak. När jag sa att ibland uppdaterar jag inte på väldigt länge och när jag väl uppdaterar kommer flera inlägg väldigt tätt, så sa hon att en blogg ska uppdateras med jämna mellanrum. Ja, det ligger ju något i det.

Egentligen, ska jag avslöja nu, är jag inte så mycket för att massproducera och sälja av saker, utan mer för skapandet. Det har bara råkat bli så, att det ena har lett till det andra. Helt plötsligt sitter jag och syr om en brudklänning fast jag innan inte ens har orkat laga mina egna kläder som gått sönder. Jag tycker det är jätteroligt att skapa, vara kreativ, få den konstnärliga ådran att rinna, men jag vill inte ha det som en press, en ångest att få till något perfekt, som är värt att tjäna pengar på.

Jag har andra intressen också, som jag inte kan skriva om nu för att jag någonstans har bestämt mig för att vara låst vid att Wallinskaya är mitt "varumärke" där jag tillverkar sockersöta små tygkassar eller stickar blommiga vantar. Det behöver naturligtvis inte vara så, därför vill jag härmed deklarera att framöver kommer den här bloggen att förvandlas till något annat, något med läsvärt, något bredare och mer fritt. Jag är en fri människa. Den ska bli lite snyggare också. Pass på förvandlingen. Du kan fortfarande beställa ett par vantar eller vad det nu än är du längtar efter... även om en månad när kylan biter tag i dig. Det är mest jag som inte vill fastna i att den här bloggen ska vara så enkelspårig för det känns så TRÅKIGT och inte jag.´

Skrivet på rosévin.

Inga kommentarer: