2011-08-26

Servettbuffé


Förr i tiden, när jag var liten, var vi tre barnfamiljer som bodde tillsammans i ett gammalt missionshus vid en sjö en vecka varje sommar. Vi ungar sov på madrasser i kyrksalen och tramsade mest hela tiden. För ett tag sen hade jag och min familj en sammankomst med dessa människor i mina föräldrars sommarstuga under en dag. En ny tradition sedan några år tillbaka. Precis som då samsas vi med att ta med ungefär lika mycket mat var för tillställningen, fast istället för att en familj fixar lunch lika många gånger var, så gör vi bufféer av lunch, fika och grillning.

När jag, mina systrar och min mamma utvärderade årets tillställning, ni vet sådär sent på kvällen och allt blir flamsigt, kom vi på hur vi kan utöka bufféfixandet till nästa år genom att ha en servettbuffé. Alla tar med sig en servett var och så lägger man ihop alla servetter i en hög och väljer den finaste till fikat. En sån fruktansvärt fånig idé som jag vill genomföra någon gång bara för att den är så onödig.

Inga kommentarer: