2011-08-20

Twins - en spotifylista

Nu skriver jag ett inlägg 12 timmar innan det publiceras, alltså läser du ett inlägg som jag skrivit 12 timmar innan det publicerades. Det här med tid - så förtrollande!

Jag har jobbat på min twins-lista i över ett år nu. Den är väldigt bra om jag får säga det själv och det är därför jag delar med mig av den. Vad jag har förstått vill folk ändå bara lyssna på sina egna listor på spotify och vill att alla andra ska lyssna på deras och så blir allt en monolog som vanligt. Jag gör samma sak, men jag prackar bara på er den här. Den gemensamma nämnaren i listan är att det är två låtar efter varandra som antingen är direkta covers eller bara har något i sig som är väldigt likt eller något som har inspirerat till en annan låt.

Håll till godo hur du än väljer att göra - fem timmar musik där åtminstone hälften är musik som någon annan tyckte var så bra att det gick att göra det igen. Om det blir tjatigt kan man sätta på shuffle, det har också en charm.

Inga kommentarer: