2011-09-20

Knappfobi


Det här är jättefånigt och svårt för även mig att förstå. Jag har knappfobi, har haft så länge jag kan minnas. Det har jag skrivit om tidigare också, om du klickar på länken. Ibland tänker jag att den måste ha gått över, för det fungerar bra, men idag slog det till igen. Min systerdotters kofta är klar väldigt snart. Det är bara knapphålen och knapparna kvar. (Det är nästan så jag måste ursäkta för att jag skriver om så äckliga saker.) Idag stod jag i en tygaffär och tittade på de där rören med alla hemska knappar i. Ni vet med en knapp på utsidan och en massa knappar inuti. Helt plötsligt började jag må illa och lämnade affären utan att köpa några knappar. Nu vet jag inte om jag ska låta någon annan sy fast knapparna eller hjälpa mig att köpa dem, eller hur jag ska lösa det här. Alltså, det är ju helt sjukt. Vissa knappar funkar, vissa är så hemska.

Ur en artikel på Aftonbladet.se från 2008:
"En på 75 000 personer lider av knappfobi och tillståndet botas bäst med hjälp av kognitiv beteendeterapi"


3 kommentarer:

Sofia sa...

Vad duktig du är! Den blir så himla himlarns fin :)

Och för att äckla dig lite.. Jag älskar knappar. Har en egen samling som jag sitter och tittar på ibland. Liksom njuter. ;)

Wallinskaya sa...

Tack, men usch, va äcklig du är ;D

monika sa...

jag trodde jag var ensam med att tycka knappar va äckliga och att man mår illa när man ser dem, skönt att veta att man inte är ensam med detta