2011-09-18

Massor av projekt

Det är kul att öppna ett paket från Stoff och stil. Några av tygerna ska två kompisar ha, så egentligen var inte så mycket till mig. Jag beställde en spetsvaxduk till mitt köksbord, påminner jättemycket om vaxduken min mormor hade på bordet i finrummet när jag var liten. Värsta nostalgitrippen.


Projekt:
Slingbag till Katherine i denimtyg.


Projekt:
Packpåsar till Celina i svart/blommigt/prickigt samt schackrutigt. Den förstnämnda är klar när Wallinskaya-taggen är på. Den andra är inte riktigt lika klar.




Projekt:
Jag har egentligen bara skaffat garnet. Färgerna är missvisande. Fick idé om en kofta (igen) när jag gick på Drottninggatan av alla ställen. Cyklade direkt till garnaffären och köpte det här. Något randigt kanske. Tjock ska den bli och snabbt ska den stickas.


Projekt:
Det var ett tag sedan jag hittade det här tyget som gigantisk stuvbit. Tanken är att det ska bli en sjal med virkad kant. Jag har bara inte hittat det rätta garnet till kanten än.


Projekt:
Jag tokstickar på den här lilla babykoftan för att den ska bli klar. Den påbörjades förra sommaren men jag ville inte fortsätta när jag hade gjort fel och inte förstod instruktionen. Det här är den femte och sista delen av den. Sen ska den bara monteras och trixas med innan den är färdig.


Projekt:
Min moster pratade in på telefonsvararen häromkvällen och frågade hur det gick med tygkassen hon beställde för ganska längesen. Jag har påbörjat den nu, men hon har ingen dator så hon kan inte se att det går framåt.


Projekt:
Det är svårt att slutföra saker. Den här kudden med mormorsrutor ska bara sys ihop på två sidor, sen är den helt färdig.


Jag har några fler projekt på gång kom jag på, men ibland måste vissa grejer läggas undan för att plockas fram igen helt enkelt.

Inga kommentarer: