2011-09-05

Nya symaskinen

I våras när jag sydde som bäst på min gamla symaskin, slutade den tvärt att fungera en kväll. Jag fick som tur var låna en symaskin av räddaren i nöden: Kajsa.

Sen Kajsa var här och tog med sig sin symaskin hem efter en middag blev det mycket plats kvar på köksbordet. När man bor på 35 kvm är det särskilt tacksamt att det går att sitta att äta vid köksbordet t.ex. Det har jag kunnat göra nu i några dagar.

Jag beställde en ny symaskin på nätet när jag insåg att jag inte skulle orka mig iväg och hålla på i en massa riktiga affärer och sen släpa hem symaskinen också, ta en taxi och krångla. Nu fick jag gå via mitt näst närmsta Seven Eleven för att hämta paketet. Alla paket känns okej att bära de första metrarna, sen blir det värre... och värre. Till slut vet jag inte vilka krafter som används, men hem kommer det alltid. 


Jag har sytt en grej på nya maskinen men det blev inte riktigt klart för jag hittade inte ett sybehör som ska vara till.

Inga kommentarer: