2011-10-24

Stickat är grejen

Jag tror inte att det är så effektivt, men ändå är det skönt att varva mellan projekten, så tröttnar man inte lika lätt på det man gör. Just nu varvar jag mellan följande fyra projekt.

1. Ett par raggsockar i ett glatt flerfärgat garn som blev randiga.


2. Ett par vantar som ska bli likadana som svarta vantar jag stickat tidigare med satinrosetter på. De här satinrosetterna ska också vara svarta. 


3. Ett par turkosa vantar som egentligen är ganska klara. Ska bara fästa trådarna först och sen fixa turkosa rosetter där.


4. Ett par till röda vantar, där jag har stickat resåren på andra vanten och stickat klart den första vanten. Den fortsätter jag med när den föregående röda vanten är klar, för jag behöver de stickorna. Planering alltså!

Inga kommentarer: