2011-11-07

The beginning of a koft


Idag tog jag en promenad längs Årstaviken och bland höstiga kolonilotter och stugor för att avsluta med ett besök i butiken som jag brukar handla garn i. Det resulterade i sju nystan till något som ska komma att bli en kofta så småningom. Det finns inte bara en anledning till varför jag alltid säger nej när någon frågar om jag kan sticka ett större plagg. Den här koftan är till mig och jag räknar med att det kommer ta ett år för mig att sticka. Så det är anledning nummer ett. En annan anledning är att jag skulle känna mig som en rånare när jag skulle ta betalt för den. Bara garnet kostade över trehundra kronor. Det känns i alla fall bra att göra något till mig själv och att jag har kommit igång med den redan idag. Tyvärr vet jag att jag kommer tröttna på mina färgval.
Följande bilder tog jag lite tidigare idag. Nu har jag kommit mycket längre. Det går inte snabbt, men jag är hemma från jobbet och vårdar mage och huvud så det finns dötid att göra sådant lugnt på.



Inga kommentarer: