2012-01-14

Fotoprojekt

Var fanns jag när den här utmaningen dök upp? Nu har halva månaden gått och jag funderar på om jag vill vara så ambitiös att jag gör en egen istället. Det känns mer kreativt och valfritt. 


Först såg jag den på den här bloggen som ledde mig vidare till den här bloggen, som ledde mig vidare till den här bloggen och vips fick jag annan inspiration därifrån och ska börja följa den bloggen. 

2004 hade jag fortfarande ingen digitalkamera men ändå gav jag mig på att göra en fotodagbok i form av att ta ett självporträtt varje dag under en tid. Det var lite mer avancerat då eftersom jag framkallade bilderna efter projektets slut och klistrade in dem i en bok där jag hade skrivit som i en vanlig dagbok, fast i formulärform. T.ex. plats, känsla, eventuellt sällskap, bakgrund till valet av bild och så vidare. Det borde man gör oftare, små fotoprojekt. Den här dagboken har jag inte visat för någon eftersom det blev så personligt, privat.

Inga kommentarer: