2012-01-08

Projekten just nu

Jag fick fnatt och stickade rätt mycket igår när min syster och systerson var här på besök. Det här är vanten som ska ha foder inuti. Jag experimenterar med ett nytt mönster och tittar man nog kan man se att det inte riktigt stämmer överallt, men det gör inget, för vantarna är till mig. Fast då kanske det är extra noga att det blir bra.


Min kofta har börjat växa. Jag hade räknat med att det skulle ta ett år att sticka den, men jobbar jag på i den här takten kanske den är klar lagom till sommaren. Eller våren. Vem vet hur ofta jag vill sticka på den i framtiden. Klicka här för att se hur långt jag kommit sist jag dokumenterade den.


En tjock halsduk som stickas med vanlig resår, en rät, en avig, fram och tillbaka. Det är skönt att göra något enkelt ibland. Först provade jag att göra den med två räta, två aviga, men det blev inte riktigt så snyggt. Klicka här för att se hur långt det gått senast.


Igår blev jag klar med mitt hemliga projekt. Återkommer med en bild på allt när det inte är hemligt längre.


Inga kommentarer: