2012-03-01

Popcorngrytan


Jag är säkert beroende av allt möjligt men något som jag varit beroende av sen jag var liten är att äta popcorn, alltså trycka i mig hur mycket som helst gärna för mig själv. De bästa popcornen görs i den här slitna gamla aluminiumkastrullen som vi hade när jag var barn. Jag snodde med mig den när jag flyttade hemifrån. Vem som helst hade tagit i den med pincett och slängt den men jag älskar den och mitt popcornberoende som grundar sig i att jag alltid åt popcorn efter att jag badat i badkaret när jag var liten. Störda vanor.

2 kommentarer:

sandralinnea sa...

Skönt att se att det inte bara är jag som tar vara på gamla kastruller. Jag har sparat mormors kastruller som en gång i tiden hade teflonbeläggning på insidan men inte har det längre. Det är de enda kastruller som man kan göra riktig kålsoppa och mannagrynsgröt i!

Wallinskaya sa...

Underbart! Varför köpa en massa nytt hela tiden! :)