2012-03-27

Syjunta i textilslöjdssalen

Som jag har längtat efter att ha mitt favoritämne i skolan igen. I lördags fick jag och några damer i juntan göra studiebesök på en av juntans deltagares arbetsplats - i en textilslöjdssal. Med hjälp av fröken lyckades vi sy något allihopa. Klänningar och kjolar sydde vi på. Efter att ha varit där i åtta timmar åkte vi därifrån nöjda och glada, med Bullens pilsnerkorv, chokladbollar och morotskaka i magen. Och jag sydde en klänning som jag dansade lindy hop i på kvällen. Det enda som behöver fixas med klänningen är att klippa bort lite överdrivet tyg från ärmar och i nederkanten. Jag är så glad för min klänning och sugen på att sy en ny snart.

Rita mönster

En annan klänning

Så himla god morotskaka...

...och chokladbollar

Min svarta klänning med blommor på i trikå

6 kommentarer:

petra sa...

Åh, vad jag är sugen på att härmas och köpa likadant tyg! Supersnyggt till din fina klänning.

Wallinskaya sa...

Jag härmade ju dig så då får du härma mig. :)

pop my heart. sa...

Snyggt! På tal om klänningar: du vet klänningen du hjälpte mig att sy upp? Tant här känner att den är lite för kort, tror du att vi skulle kunna komma på en kreativ lösning på det? Typ sy på lite extra tyg i nån snygg färg eller mönster som komplementerar klänningstyget på ett snyggt sätt? Jag är inte rädd för mönster om en så säger, hehrm.

Wallinskaya sa...

Det är klart att det går att ordna C!

Ester sa...

Heej! Använder du klänningen nånting, kan inte minnas att jag sett den på länge? Tycker den är kalasfin, så just do it! :)

Wallinskaya sa...

Jag använder den ibland men du har nog rätt i att jag inte använder den allt för ofta. Ska bli bättre på det. :)