2012-04-23

11 frågor

Jag blev taggad av pop my heart att svara på hennes 11 frågor, hitta på 11 nya frågor och tagga 11 personer som ska besvara dem. Jag taggar ingen utan låter alla som läser det här få svara på frågorna i era bloggar eller som en kommentar till det här inlägget.


Här är mina 11 frågor till er:

1. Var kan jag köpa en cremefärgad basker, tror du?
2. Om du skulle lämna ditt hem och bara fick ta med tre saker och lämna resten för alltid, vad skulle du ta med?
3. Vilket är det roligaste sättet att träna kroppen på?
4. Av följande produkter, vad skulle vara lättast att leva utan; mjöl, socker eller mjölk?
5. Vilket årtionde hade du velat uppleva och varför?
6. Om du skulle tvingas gå om ett år i skolan, vilken årskurs skulle du välja?
7. Vad minns du av ditt år som 6-åring?
8. Vad tycker du om ordet hen?
9. Om du skulle byta yrkesbana, vad skulle du satsa på om förutsättningarna var gränslösa (dvs pengar, utbildning och svårighetsgrad skulle vara en baggis)?
10. Vad tycker du om att prata med människor som du inte känner?
11. Vad skrattade du åt senast (alltså ett rejält skratt, inget fniss)?



Här är svaren på frågorna jag fick: 
1, Vad är ditt bästa spartips?
Att sätta undan samma belopp varje månad till sparkontot är väl det bästa. Annars; bjud hem kompisar till varandra istället för att ses på lokal då det alltid medför större utgifter.
2, Ditt bästa fikaställe?
En hembakt paj i soffan är bland det godaste, men annars får det bli Stora Henriksviks uteservering på Långholmen.
3, Har du ett tips på en maträtt? (Gärna djurfritt pga sån är jag.)
4, Ditt bästa flirtknep?
Humor
5, Om du fick önska dig vartsomhelst, vart skulle du vilja vara/åka då?
Kudle Beach i Gokarna i Karnathaka i Indien
6, Kan du ge mig ett bloggtips eller två eller flera?
7, Vad får dig att följa en blogg?
Att den handlar om pysslande eller tar upp intressanta frågor, att den uppdateras med jämna mellanrum (inte för sällan, inte för ofta), att den varvas med foton och lagom mycket text, att den ser snygg och tilltalande ut och inte innehåller alltför många skrivregelsbrott
8, Vad tycker du om ordet hen och varför i så fall?
Ordet i sig låter fult, men jag tycker det är mycket användbart när vi ska prata om en person vi inte vet könet på eller ska meddela t.ex. flera föräldrar om något som deras barn ska göra, exempelvis "se till att hen tar med sig läxan på tisdag". Att det råder en debatt kring ordet är fruktansvärt löjligt och obegripligt. Utökat ordförråd borde aldrig ses som något negativt. Jag skulle nog aldrig använda ordet hen om en person jag visste könet på, om det är det folk går igång på i den här debatten eller vad håller folk på med egentligen?
9, Om du fick en sjukt stor summa pengar, vad skulle du göra då?
Sluta jobba under en längre period men sen börja jobba igen, åka på resor till länder jag vill besöka, köpa ett stort hus någonstans, gå någon glassig och rolig utbildning som jag inte har råd med, investera i ett bed & breakfast och hjälpa människor som inte har det så bra som jag kommer att få det.
10, Bästa musiken just nu?
Anna Calvi utan tvekan
11, Tidernas bästa film?
Magnolia måste jag nog svara på den

Inga kommentarer: