2012-05-16

Bad, massage och backwaters

Den rafflande fortsättningen på resan i Indien...

söndag 25 januari 2009 KochiIndien
Hej

Nu sitter jag på samma ställe som förra gågnen. Imorgon ska vi röra på oss, något som vi hade tänkt göra lite tidigare. Ingenting går direkt snabbt i det här landet.

I fredags skulle vi åka och bada på en strand. Först gick vi fel, vi gick vilse på smågator och fick ta en riksha för att hitta och komma fram samma dag till färjan. Efter båten åkte vi buss jättelångt och vi satt naästan framme i vindrutan. Bra utsikt och full koll på hur många andra fordon vi var nära att krocka med. Efter något som kändes som 3 timmar senare var vi på stranden som inte var direkt fullproppad av folk. Ganska många gäng med unga indiska pojkar som strök omkring för att spana på 15 år äldre kvinnor (vi). Det var jätteskönt i vattnet, väldigt höga vågor. Jag skrapade mig på knät i det vilda havet. På vägen hem fick vi åka med några indiska turister i deras AC-bil. Männen hade turbaner och jättelångt hår.

Igår åkte vi på backwaters. Väldigt lugnt och avslappnande. Mycket fin utsikt. Det påminde om en svensk insjö lite. Mysigast var att åka i smala kanoter som strök fram bland palmer och bananträd i djungeln, smala små åar.

Idag var vi på ayurvedisk massage på morgonen och i turistshoppingkvarteren på eftermiddagen. Massagen var en upplevelse då vi fick klä av oss nakna och sen ligga på en oljig brits, bli inoljade och sen masserade ända in i benmärgen. Läskigast var att bli masserad på halsen.

Shoppingen var lite besvikelse för det var nästan omöjligt att pruta. Jag prutade på vykorten och kom undan med att få ner priset med 1 rupie som är 20 öre.

Imorgon ska vi åka till Kannur och leta reda på någon bra nationalpark som vi kan se tokiga elefanter i.