2012-06-17

Regniga söndag

Jag har inte varit ute idag. Det lockade inte så jag tittade knappt ens ut genom fönstret. Istället har jag beundrat min lilla gröna tomat som jag upptäckte på morgonen.


Jag har en paj i ugnen, under smultäcket ligger den här blandningen av bär som jag gjorde tabberas på. Antal bärpaket som förbrukas i veckan är ett gäng.


Jag har stickat, repat upp bitvis och stickat om. Det blir lite knöligt och fult på sina ställen och om tålamodet orkar med så gör jag om det igen. Fantastiskt hur lång tid det kan ta att göra klart en kofta.


Min fästman föreslog att den här träbacken skulle säljas så nu letar jag efter något lämpligt att lägga i den och sen ställa den i min nya garderob.


Visst låter det här fantastiskt nyttigt och lugnt? Den stora sanningen är att jag nästan störst del av tiden har spelat dataspel, men det var inte lika roligt att ta bilder på och berätta om. Det gör jag ju mest för att rensa huvudet på allt som hänt den senaste tiden.

Något jag heller inte kan visa en bild på är det faktum att jag igår bestämde mig för att köpa en riktig systemkamera (igen). 

4 kommentarer:

Ester sa...

Åh, va kul att tomatplantan verkar ha överlevt misshandeln, och dessutom har en liten tomat! :)

Sen tycker jag att du är duktig som orkar jobba så ihärdigt med koftan. Jag ser fram emot onsdag, då ska jag komma vidare med min tröja också.

Kram!

Sofia sa...

Fin låda! Jag kan köpa om du inte hittar nåt fint att ha i den ;)

OCH jag funderar också allvarligt på att köpa en systemkamera. Det får vi snacka om på onsdag!

Camilla sa...

Tack för din fina kommentar hos mig! Och sälj för guds skull inte den fina lådan. Garnförvaring? Den kan nog bli snygg med blommor i också, om ni har trädgård eller jättestor balkong.

Camilla sa...

Just det, jag glömde att svara på din tygfråga . Blev helt kär i det tyget så var tvungen (nåja...) att beställa det m.fl., från en engelsk nätbutik som heter Backstitch. Inte så billigt men jag försöker varva med superbilliga secondhand-tyger.