2012-07-22

Stickstatus

Jag har stickat väldigt mycket de senaste två veckorna som jag sa. Det har ju regnat och ett hett tips är att låna en lägenhet i Limhamn utan dator och internet. På kvällarna har det rasslat till och jag är imponerad över mig själv, hur långt jag har kommit på min polkarandiga tröja. Två nystan har jag stickat upp.

Sticka inne i sommarstugan i Grankärr när vädret är dåligt.


Sticka på balkongen i Limhamn.

Sticka ute på altanen i Grankärr när solen skiner.


Hemma låg den här rackaren och väntade och igår tog jag tag i den också. Nu får det bära eller brista. Som jag har repat upp och stickat om på denna. Nu har jag plockat upp maskor för sista resåren där knapphålen ska sitta. Detta får bli sommarens hemmaprojekt.

Sådan blev resåren där knapparna ska sitta.

Inga kommentarer: