2012-08-03

Semesterns syrliga sista dagar

Idag är det min sista semesterdag och sen kommer jag inte ha semester något mer på väldigt länge. Jag kommer att få lov istället, lov när skolbarnen har lov. Det innebär förstås mer jobb när man väl jobbar, för det verkar inte alla förstå, så jag vill bara poängtera det. Hur som helst, när jag är hemma på semestern händer det lätt att jag kommer på nya idéer och skapar mycket mer än om jag är hemma och inte har semestern. Det känns ganska sorgligt tycker jag, att arbetet hämmar kreativiteten eller så lägger jag all min kreativitet på jobbet. Är det verkligen bra?


Igår fick jag den här stadsblomman som en liten present. Den är jättesöt och luktar gott, trots att den vuxit upp i asfalten. Är det vad som vad som kallas asfaltsblomma?


Jo, igår sydde jag klart tygkassarna. Det visar jag mer av senare.




Jag köpte även ett nytt tyg igår på Ohlssons. Det var lite rea på det, så jag slog till fast jag inte vet vad jag ska ha det till. Men det visar sig nog snart.


Min polkarandiga tröja har jag kommit såhär långt med. Själva huvudstycket ligger och vilar medan jag stickar på som bara den på ärmarna. Det är inte roligt att sticka på strumpstickor har jag insett, men nu är det så och då är det bara att bita ihop.




Slutligen, något jag tänkt på ganska länge nu. Alla dessa stickor och virknålar behöver bo någonstans och jag funderar på ett lämpligt fodral. Ungefär som ett sånt där som silverskedarna ligger i. Ett sånt har åtminstone jag. Jag behöver bara lite idéer för hur det ska sys och se ut.

Inga kommentarer: