2012-09-02

Fem gula apelsiner

Häromdagen köpte jag fem gula apelsiner efter noggrant studerande av olika garn med olika tjocklek. Det fick bli samma sort som jag använder till den rödvitrandiga tröjan. Jag gillar att sticka i det garnet, alltså Drops Safran i egyptisk bomull. Ja, jag använder samma mått och stickor, så behöver jag inte tänka om. 


Jag har kommit en bit på resåren redan eftersom...


...den rödvitrandiga håller på att bli färdig och jag vill påbörja något nytt innan det gamla projektet har tagit slut. Jag använder rundsticka 2,5 till resåren och rundsticka 3 blir det väl när jag kommer igång med strukturstickningen på resten av tröjan.




2 kommentarer:

Sofia sa...

du är så snabb så man får rysningar!

Wallinskaya sa...

Jag är en manisk stickare, det kanske är en sjukdom!?