2012-09-06

Jag har missat något väldigt viktigt

Först och främst vill jag säga att jag fått lite mer tid i mitt liv, vilket gjort att jag har kunnat grotta ner i mig i beskrivningen på beatnik-tröjan och verkligen ta den till mig, översätta den och försöka lista ut vad olika moment egentligen står för genom att kolla på videoklipp på youtube. Jag har stickat mönstret två gånger nu och har efterhand undrat varför det inte riktigt ser ut som på bilden. Jag har missat något väldigt viktigt och det är det ljusgröna partiet på 15:e raden på chart B. Vet inte om det syns tydligt på mina bilder, men det här innebär att jag måste repa upp antingen hela tröjan ner till den där raden eller så repar jag bara upp den drabbade delen. Det kräver lite mer fingerfärdighet, men det kan ändå vara så att jag sparar lite tid på det. Det är mittenpartiet som blivit fel, skulle ha svängt två gånger men det måste ha hänt något spännande på tv när jag skulle svänga så jag stickade säkert bara vidare.




2 kommentarer:

petra sa...

Oh my god, vilket projekt! Det blir spännande att följa!

Ester sa...

Åh, wow! I'm stunned..! :) KRAM!