2012-09-23

Justering och upprepning

Den där tröjan med röda och vita ränder har legat och grott ett tag. Jag har ungefär samma problem med den som jag hade med den turkosa koftan med vita ränder. Nu har jag frågat flera personer om det märks så tydligt som jag märker det. Har jag stickat något själv, ser ju jag alla fel mycket tydligare än någon annan gissar jag, eftersom jag kan plagget utan och innan. Det enda jag lyssnar på när alla andra säger att det inte märks, är att jag ser lite mer bredaxlat ut när det ser ut som det gör nu. Själv tycker jag att jag måste repa upp så jag sitter och laddar för att göra det. Jag har gjort det förr och det har gått rysligt snabbt att sticka den här tröjan, så då känns det lättare att göra om något med den.

Här syns det inte alls vad jag pratar om. Det enda som syns är ett litet hål till höger som jag ska laga när jag fäster alla trådar.

Här syns det att "sömmarna" är långt ute till havs på ärmarna och vimsar. De skulle sitta lite längre in mot mitten.


Det går även att säga att i samma veva skulle jag tänka om vad gäller de här små hålen som har bildats. Detta kan säkert bli bättre om jag inte maskar av lika intensivt, utan var tredje eller till och med fjärde varv. Ringningen kan också bli annorlunda, då den nu sitter mitt på strupen och ser lite konstig ut.


Inga kommentarer: