2012-09-24

Saffranströjan

Tyvärr får tröjan helt fel färg när jag tar bild på den. Eller bakstycket av tröjan vill säga. Här ligger allt jag stickat hittills på beatniktröjan. Ett bakstycke och en resår till framstycket. Jag har som vanligt (skäms på mig) frångått beskrivningen och fått fel proportioner på stycket, men tänker att det ska lösa sig efterhand. Vi får väl se när mina desperata inlägg framöver om hur jag inte borde gjort si eller borde ha tänkt så.


En närbild på mönstret.


Och en bild på tröjans färg i sin rätta form. 


Min beatnik blir förstås inte heller som de andra bilderna jag har sett, eftersom jag tror jag valt ett tunnare garn än föregångarna och får därmed sticka fler maskor på sidorna för att kompensera det smala mönstret, men jag försöker intala mig själv att det inte ska göra något.

2 kommentarer:

petra sa...

Du är verkligen flätstickarnas mästare! Grymt ju!

Wallinskaya sa...

Jag är alldeles inflätad!