2012-09-13

Vill du frysa fult eller vill du frysa snyggt?

Även om solen har strålat och varma vindar har smekt våra händer och fötter de senaste dagarna, vet vi att hösten står för dörren. Som torr och frusen hand skulle jag helst vilja trä på mig ett par stickade vantar med stil för promenaderna i höstmyset, på stan, i skogen, längs vattnet... och helst vill jag designa dem själv. Om jag stickar, bestämmer du hur de ska se ut. Om du inte vet hur de ska se ut, kommer jag med förslag. Priset beror på vilken typ av garn du vill ha och hur pass avancerat arbetet är. Jag stickar även fina sockar som du kan trampa runt i på det svala golvet när elden i öppna spisen inte når dit.

Prisexempel
Ett par flätstickade vantar i ull med rosetter i satin: 325 kronor
Ett par knälånga kabelstickade sockar i raggsocksgarn: 425 kronor

Sänd ditt intresse med mejl: info@wallinskaya.com

Berätta om du har särskilda önskemål om garnets kvalitet. Om du inte vill ha ull på grund av etiska skäl, stickar jag veganskt.

Om du länkar till det här inlägget på din Facebook-sida får du 10% rabatt.

Vantar och sockar jag stickat tidigare: