2012-11-28

Temafrukost: American breakfast

En trevlig helgtradition är att på lördagen (eller söndagen om det känns bättre) servera sig själv och kanske någon mer, en frukost som är typisk för ett annat land. Internationell frukost helt enkelt. The English breakfast tror jag gick förbi utan att fotograferas, men inte den amerikanska.


American pancakes förbereds. Detta är en av mina favoritfrukostar. Recept finns bland annat här (fast just det receptet har jag aldrig provat själv).



Engagemanget sträckte sig inte så långt att vi införskaffade lönnsirap utan lyxade med både ljus och mörk sirap på pannkakan. Självklart drack vi OJ (i form av Brämhultsjuice med mango och ananas också) i megastora glas.



Som om mängden mjöl inte vore nog för kroppen, vräkte vi även i oss bagels som min äkta hälft sprang iväg och köpte på Bagel Street Café på S:t Eriksgatan. Det var riktigt smaskigt.

Den här frukosten stod vi oss på hela dagen. Jag skojar inte. Det blev ingen lunch.

Inga kommentarer: