2012-11-22

Tre tips

Jag har varit dålig på att uppdatera här, jämfört med vad jag brukar göra. Fortfarande har jag inte dokumenterat mina projekt, så det får komma i nästa inlägg. Till dess ska jag tipsa om tre saker på nätet du bör utforska.


Musik
Klicka på bilden för att skaffa appen soundrop på Spotify. Har du den redan, leta reda på Wallinskaya room direkt istället (genom att klicka på bilden fortfarande). Det är en radiostation där alla som går med i rummet kan lägga till låtar och sen kan man flytta upp låtar på listan, låtar man gillar, så spelas de oftare. Det är ingen playlist som man kan byta låt på, utan musiken spelas liksom på en radiostation, samma låt hemma hos alla som lyssnar. Jag har inte lagt till så många låtar än. Skaffa dig ett eget rum vetja. Det känns som en kul idé.



Skriva
Jag fortsätter att tjata om skrivarcirkeln eftersom vi bara är två tappra medlemmar, som är ack så ambitiösa. Hoppas på fler deltagare. Själv tycker jag att det är jättekul att skriva korta texter efter vissa riktlinjer (som jag själv hittat på, men ändå) och att få läsa, i det här fallet Björns texter, är jätteroligt. Och bonus på det är att själv få kommentarer på sina texter. Kika in på fliken texter för att läsa de texter som lagts upp hittills och kommentera gärna någon text, om det så bara är "skitbra" eller "kunde ha skrivit lite mindre om...". 

Har någon tips på hur man sprider skrivarcirkeln vidare, tar jag tacksamt emot kommentarer på det under detta inlägg. Jag är lite inne på det här med bibliotek.


Godis
Ester har bakat julgodis och visar upp det i sitt pysselarkiv. Jättefina bilder och fina tips på julgodis som jag inte har fått smaka (än) men det ser väldigt gott ut.

4 kommentarer:

Ester sa...

Hihi! Va kul att du länkar till julgodisbaket! :)

Angående godiset måste jag erkänna att det redan är slut! :( Fick inte med mig så mycket hem eftersom vi var fem som delade på härligheten. Men så snart jag har bakat mer så ska jag skynda mig att bjuda! :)

pop my heart. sa...

Jag ska haka på skrivarcirkeln snart, min hjärna har bara inte hängt med riktigt.

Wallinskaya sa...

Bra pop my heart! Det räcker med att skriva en dikt första gången. Det behöver inte vara så nära maxgränsen, för det finns ingen minigräns på antalet ord.

Wallinskaya sa...

Ester, jag är helt säker på att du bakar något annat läckert som jag får smaka på snart. :D