2012-12-05

Prickig tröja

Bild från ravelry

Jag ligger lite efter med dokumentationen av mina projekt. Igår blev min gula beatniktröja klar, så den använde jag idag förstås. Mina blå vantar med rött och vitt är klara sedan länge och används dagligen, men jag har liksom inte orkat ta mig i kragen och fotografera detta. Så i väntan på bilder funderar jag på nästa projekt, trots att jag är mitt uppe i C-slipovern. Ska det bli en tröja inspirerad av bilden ovan? Kanske lite mindre prickar, men i samma färger. Jag tycker kragen känns lite too much. Det innebär att jag får göra ett eget mönster och visst, det kan gå, men det kan också gå åt skogen. Jag behöver inspireras av stickade tröjor och gärna med mönster. Ge mig tips, vad som helst.

1 kommentar:

Petra sa...

Prickmönstret på tröjan är jättefint! Jag har själv varit sugen att sticka ett sånt mönster på ett par vantar, men det har liksom stannat där. =)