2012-12-10

Temafrukost: Petit déjeuner

Efter den amerikanska frukosten, blev det fransk frukost. Jag ville göra egna croissanter för det hade jag inte gjort innan. Det är ganska lätt, säger jag som inte riktigt fick till någon bra form. Det är bara att köpa ett paket smördeg, vispa upp ett ägg, forma sina croissanter och pensla på ägget med lite salt och socker. Och för lite extra smaskighet kan man fylla några med små chokladbitar.




Sen är det ju en estetisk fråga hur man vill att de ska se ut när de är klara.



Med på franska frukosten var även en barnyoghurt från Yoplait, en brieost och en grapefrukt. Vet inte om sistnämnda var särskilt fransk men det behövdes lite frukt för att slippa undan halsbrännan.

2 kommentarer:

Ester sa...

Alltså! Så himla kul med temafrukostar! :) Har satt i mig några amerikanska sådana de senaste dagarna. Om två veckor ungefär så tänker jag pröva på de sydafrikanska. Hihi. Kram!

Wallinskaya sa...

Du har ju turen att äta dina temafrukostar på plats också. Är du hemma nu, Ester? :)