2012-12-31

Wallinskaya sammanfattar 2012

Under 2012 har jag skrivit 218 inlägg på Wallinskaya.com. Jag var som mest flitig i april. Mitt mest populära inlägg var det om fodral till stickor och virknålar.

Nu kommer en sammanfattning av det som skapats under året, i kronologisk ordning. Det har blivit en del större projekt i år. Jag har säkert glömt en massa, men det blir några i alla fall.

Ett par grå vantar som är fodrade med fleece. Har tyvärr använt dem väldigt lite eftersom jag inte fick till det ordentligt.


Min syster fick de här sockorna i födelsedagspresent av mig. Lila kabelstickade med rosa rosetter. Något jag blev mycket nöjd med.



Sydde en svart trikåklänning med blommor på. Fick hjälp av Petra och även tillfället att sy i en äkta textilslöjdssal.



En svart, tjock mössa med flätstickning på.



Egentligen får den här inte vara med på färdiga grejer, för jag har inte gjort klart den än, men den ser klar ut på bild i alla fall. Årets andra trikåklänning i svart, blommigt och rött.



Den här lilla tygpåsen i rosa, blommigt och med blaffig rosett i vinrött fick min moster av mig i 70-årspresent.



Beställning av tygkasse i rosa, prickar med vit kant upptill.


Samma person beställde även tygkasse med rött, vita prickar och bruna handtag.



Jag sydde ett sticketui av olika tyger och sybehör jag hade hemma. Det är en väldigt bra grej att ha sina stickor och virknålar i.



Jag vet inte riktigt när jag blev klar med den turkosa koftan med vita ränder, för den låg i princip klar i garderoben några månader innan jag visade upp den för någon.



Min polkarandiga tröja med röda och vita ränder, marinblå muddar. Jag är så himla nöjd med den.



Wallinskayas skrivarcirkel startades, efter en lång tids tänkande över hur det skulle gå till.



Stickade ett par små bebissockor i grönt, rosa och vitt till en kompis som blivit mor.



Fick beställning på svarta raggsockor med röda hälar och tår samt röda rosetter.



Jag ville ha ett par vantar som matchade med lilla schalett. Började sticka prickar men till slut blev det ränder istället.




Tillverkade en tekalender till Ester så hon kunde räkna dagarna fram till julafton genom att dricka en kopp te, med olika smak varje dag.



Den gula beatniktröjan. Överlägset det bästa jag skapat i år. Kanske någonsin.




Här kommer några projekt som inte blivit klara men som jag ändå fingrat på under året.

En kjol, funderar ibland på om den någonsin kommer att passa på min kropp.


Ett par grönturkosa fingervantar



En grön halssnodd eller halsduk, har inte riktigt bestämt mig än




En slipover med C på framsidan och 8 på baksidan. Det är inte mycket arbete kvar på den, men den hann inte bli klar 2012.




Projektet jag påbörjade lagom till julen. Det ska bli en tröja med ringar på.


Gott Nytt År

2 kommentarer:

Petra sa...

Kul inlägg! Du har ju gjort så väldans många fina saker. Kram och gott nytt år!

Denice sa...

Nu blev jag kär i din blogg. Ska botanisera hela kvällen :-)