2013-01-02

Berättelsen om en slipover med C och 8

Min älskade fästman har fått sitt första alster stickat av mig. Här är resans gång för det här plagget.

Det började redan i april, när han försiktigt undrade om jag inte kunde sticka en slipover till honom. Jag var lite skeptisk till en början, eftersom han ville ha ett C på bröstet. Hur skulle jag göra det så att det skulle bli snyggt? Mycket funderande blev det. Dels funderade jag på min kammare på den där bokstaven och till slut tänkte jag att det blir säkert enkelt. Jag kan till och med göra hans turnummer på ryggen. Han funderade på sin kammare, vilka nyanser av gräddvitt och vinrött det skulle vara. 


Inte förrän i november började jag sticka på den där slipovern. Här ser vi det fina C:et som jag ritat upp på rutat papper, men som jag inte följde sen ändå, för det blev bättre att göra på ett annat sätt.


Åh nej, det var inte så lätt att byta färg mitt i raden vilket resulterade i att C:et blev ganska bulligt och fult.


När första delen var klar hade jag redan fixat en 8:a också. Jag har inspirerats att gamla amerikanska baseballjackor när jag gjort bokstav och siffra, det syns väl va.


Här ligger slipovern halvt ihopsydd på golvet, alldeles krullig i alla kanter.


På nyårsafton fäste jag trådar så att slipovern ser ut som en polkagrisaffär på insidan.


Titta, här är han i den färdiga slipovern.


Och här är baksidan.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jamen åh vad snygg! Du är så snabb så det ilar ända hit :) Ses imorrn!! Kram S