2013-01-28

Sista söndagen i januari

Sista söndagen i januari 2013 kom den skrivuppgift #8 i Wallinskayas skrivarcirkel.



Vi åkte till Tyresö för att titta på två hus. På vägen dit väntade vi på en buss vid den deppiga bussterminalen vid Gullmarsplan. Där satt duvorna och deppade.



Mellan husvisningarna fanns gott om tid att titta på nypon som växte längs vägen.



Jag bakade bröd på kvällen. Det var ganska mycket pumpakärnor på det men det ramlade av, för jag hade penslat in brödet med olivolja istället för ägg. Man måste ju prova allt.



Jag blev faktiskt klar med den här tröjan också. Fler bilder dyker upp i ett senare inlägg. Jag är så nöjd med det här fågelmönstret.



Anledningen till att jag blev klar med fågeltröjan, var för att jag var så sugen på att börja på nästa projekt, vilket jag gjorde också. En blå resår jobbar jag med just nu.


Inga kommentarer: