2013-02-09

Efter den första leriga dagen

När jag gick keramikkurs under två terminer för några år sedan, förstod jag inte ens hur jag skulle centrera leran på drejskivan. Idag gick det ganska snabbt att lyckas bemästra den konsten. Lite snett kanske det blev ibland, men det gick bra mycket bättre än sist. Jag är nöjd. 

Här är ett av mina alster.


Hittade den här rosen som jag behöll ett minne av och kanske försöker jag mig på att göra en egen.


Vi fick lunch i drejmästarens kök och där kryllade det förstås av keramikerns egna verk. Tandpetarhållaren blev jag lite fäst vid.


I verkstaden fanns en massa snygga grejer som Calle Forsberg gjort, alltså mannen bakom kursen vi går.




3 kommentarer:

Ester sa...

Ser stabilt ut! Har Calle gjort den där blåa rosen? Söt! :)

Wallinskaya sa...

Nej, den hade nog någon annan gjort. Den låg ensam på en hylla, lite bortglömd.

sandralinnea sa...

Åh, jag blir så sugen att också gå en keramikkurs. Jag gick en keramikkurs i gymnasiet, men fick aldrig möjligheten att dreja där trots att det ser så himla roligt ut. Måste ta igen det!