2013-02-21

Stämplar

Efter att ha bokat en resa till Barcelona, insåg jag att mitt pass gick ut i oktober förra året. Det är alltid lite sorgligt att bli av med det gamla passet med tanke på vilka minnen alla stämplar innebär. Lite synd är det allt att man inte får stämplar i alla länder nu för tiden, då känns det som att man inte varit i så många länder. Mitt pass jag hade innan det här som går ut nu, var fyllt av stämplar från alla länder vi besökte under tågluff 2000 bland annat. Det rasslade till vid varenda gräns vi passerade. Nu är det här några reseminnen som jag inte kommer bli påmind om varje gång jag tar fram passet. Alltså jag gråter inte floder och är inte ett offer över detta, det är enbart ett i-landsproblem. Jag tycker att stämplarna är lite balla så jag bjuder på några.


Visum till Ryssland 2011.



En arabisk stämpel sitter alltid längst bak i passet.
Denna är från Marocko 2006.



Trekantig stämpel från Thailand 2011.



Visum till Indien 2009.



Stämpel i Bombay 2009.



Många stämplar från Turkiet, 2002 och 2003.

Inga kommentarer: