2013-04-02

Påskdagen

Jag älskar traditioner och när något har blivit tradition ska det hålla i för all framtid, ungefär. Sen tre år tillbaka har ungefär samma personer setts på påskafton eller påskdagen för att äta gott samt spela spel och bli sådär härligt upphetsade och tävlingsinriktade så det slår gnistror om oss.

Vi har utsett en basgrupp som består av de som varit med alla gånger som vi haft denna tillställning. I år har basgruppen bantats ner från sex personer till tre. Jag är förstås en av oss tre. Vi som gjorde detta på påskdagen i år var jag, min C, min kusin, min moster och min mosters väninna. Vi som är basgruppen är jag, kusinen och väninnan. Tidigare har vi varit i Kristineberg, i år blev det Bromma.


Jag fick äran att skriva menyn:

Förrätt: sparrissoppa
Huvudrätt: lax med rotsaksgratäng och sallad
Efterrätt: påskbakelse

På bordet fanns även smaskiga chokladkulor.

Varje år har jag stått för påskbakelsen och en tradition är även att jag lägger upp bilder på bloggen hur de har sett ut tidigare och i år.

2011
Rulltårsbotten, laktosfri grädde, persikobit och lösgodis

2012
Havrevispi, rulltårtsbotten, persikobit och Pärlans kola

2013
Viktårtsbotten (icke rullbar rulltårta), havrevispi och aprikoshalva
Den snygga formen på "grädden" är gjord med gaffel, snitsigt värre

Inga kommentarer: