2013-04-29

Sista helgen i april


Vissa helger blir bara så himla bra. Jag har gjort massor i helgen känns det som. Allt finns inte på bild. Jag har exempelvis varit på 18 smaker på Timmermansgatan och käkat en våffla med rabarbersorbet och kolaglass. Obeskrivligt gott! Samma kväll var vi på fest i Aspudden. Inga bildbevis därifrån heller. Här kommer dock bilderna som togs.


Bland det godaste man kan dricka. Jag dricker inte så mycket alkohol nu för tiden, men när jag festar loss på fredagskvällen vid middagsbordet dricker jag gärna en Sommersby äppelcider.


På lördagen besökte vi några second hand-affärer kring Mariatorget. Jag köpte en handväska på Stadsmissionen för 40 kr.


Jag daltar jättemycket med tomatplantorna. Den ser ut såhär idag.



Igår, söndag, åkte jag och Ester till Velamsund i Nacka och njöt av solen på ett berg ovanför en jättegammal vinodling. Det var så ljuvligt. Värme, natur och fågelsång. Vi mötte några lamm också och avnjöt en god soppa med toast på restaurang Långa Raden. Det är för övrigt på den restaurangen som översta bilden på blommorna är tagen.

Inga kommentarer: