2013-05-02

Broderi

Eftersom jag slutat vara sugen på att sticka den senaste tiden funderar jag på vad mina kreativa fingrar ska få utlopp för istället... så länge. Jag kommer börja sticka igen, det är jag säker på. När jag funderat en stund kom jag fram till att jag borde testa att brodera något. Det var längesen. Kanske brodera något på ett klädesplagg. Jag plockade jag ut massa kläder häromdagen som jag tänkte att jag skulle sälja eller lämna till second hand. Kanske ska gå igenom den högen en gång till och plocka ut kläder som jag ville göra mig av med bara för att det var så tråkigt. T.ex. det svarta linnet. Här har jag hittat lite inspiration från Pinterest så länge.


Bröllopskudde förvisso men inspirerande ändå. Bild från Fröken Textil.


Vet inte om jag skulle brodera något sådant, men inspirerande trots allt. Bild från Sublime Stitching.


Så himla fint broderat. Bild från en flickr-sida.


Ungerskt broderi, maffigt, färgglatt. Bilden kommer från en flickr-sida.

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Börja brodera - du kommer aldrig att ångradig!