2013-05-05

Jag tvingar mig själv att sticka


Det var ett tag sen jag kände att jag inte ville sticka. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska hitta lust. Jag har inte lust med nånting, med risk för att låta som ett deppigt vrak. Det är jag inte, men just den där biten känns så oinspirerande och trist just nu. Och det känns inte ett dugg roligt, jag hoppas verkligen att jag hittar tillbaka till lusten igen snart. Jag gör ju annat, som att dalta med mina tomatplantor flera gånger om dagen. Sen drömmer jag och läser mycket om det där med trädgård också. Det fyller min tid ganska mycket. Jag vill bara veta mer, mer, mer. Och så märker jag att jag gillar att läsa om samma fakta fast kanske på ett nytt ställe. Lite som repetition. 

Ikväll tog jag fram mitt senaste stickprojekt. Jag påbörjade det på påsklovet och det gick bra i början, misstänker att det beror på att mönstret var lite roligare i början och nu är det lite tråkigare. Imorgon är det syjunta och jag behöver ju ta med mig något dit, så det var därför det här åkte fram just ikväll. Det är bra med syjunta på det sättet, att det trevliga sällskapet gör att det är lättare att sticka på tråkiga saker. Och sen är det bra med syjunta för att det också är inspirerande i sig. Vi får se vad morgondagens syjunta för med sig den här gången.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Ägna dig åt tomater och trädgårdsläsning så kommer sticklusten tillbaka så småningom!

Petra sa...

Jag är också sjukt opepp på allt som hör skapa och kreativitet till. Skulle verkligen behöva lite syjuntepepp! kram

Wallinskaya sa...

Ja, kanske är det sånt jag ska ägna mig åt ett tag nu...

Petra borde besöka syjuntan nån gång under sommaren för att få inspiration, det fick jag igår! :)