2013-06-16

Rundtur 1 i trädgården

När min pappa var här tog han bilder på mig med mina kamera utan att jag märkte något. Annars har ju han varit ganska ihärdig i sitt arbete. Svårt att se vad som är vad när allt bara är grönt men till höger om boden ligger en väldigt ståtlig hög med nedsågade buskar.


Igår var det premiär för den nya tvättlinan som jag såg direkt behövde spännas men jag gör det en annan gång istället. Jag löste problemet med att klippa bort buskarna som tvätten blåste in i istället.


Hittade nyponrosor i skogsdelen av trädgården (fick ett mejl av min far som sa att det inte var nyponros).


Bakom berget finns en öppen gräsyta som känns lite oanvändbar.


Trädgården är ganska skuggig men jag jobbar på att hitta en bra lösning på det.


Lavendeln köpte jag på trädgårdsmässan och den tog pappa hand om tills dagen vi flyttade in. Nu är den tillfälligt planterad i köksträdgården tills jag fått bort kirskålen vid stenmuren. Mer bilder kommer på det projektet. Och snart blir den alldeles vacker i sin färg och doftar gör den redan. Underbart!


2 kommentarer:

Camilla sa...

Så mysigt! Jag älskar lavendel, ska ut till "mitt" land nästa helg, hoppas att min lavendel då har kommit lika långt som din.

sandralinnea sa...

Haha, det är problemlösning i min anda! Varför fixa snöret när man kan klippa ner buskarna istället? ;)