2013-06-10

Under det gröna rutnätet och svarta täcket

Min pappa har kommit tillbaka igen. Han älskar att jobba i trädgården. Idag har det regnat och varit soligt om vartannat och när det inte har regnat så mycket har min pappa högtryckstvättat stenplattor. Jag gillar den här extrema kontrasten som blir när något har varit så otroligt igenvuxet, som just den här stenade uteplatsen.


Under det gröna rutnätet av kirskål som letat sig upp mellan stenplattorna, fanns ett svart täcke av förslagsvis alger. Det syns numera på hälften av plattorna. Ja, här ser vi att plattorna förvånande nog var rödaktiga. Det går säkert att vänja sig vid det också. Stockarna runt uteplatsen som ramar in det blivande trädgårdslandet, har samma färg som mördarsniglar. Min pappa hävdar att de tre sniglar jag funnit ungefär vid samma ställe, bara är vanliga svenska bondsniglar. Mördarsniglar ska tydligen vara feta och lite mer, som sagt, av färgen som på stockarna.





1 kommentar:

Ester sa...

Åh, så spännande att se utvecklingen! Hälsa pappan! :) (Min kommer hit på fredag)