2013-07-12

Bland paddor och mullvader

Jag har äntligen tagit tag i mitt stickande igen och börjat sticka med de här färgerna. Det ska bli en vit tröja med gröna muddar, röda körsbär med gröna blad och stjälkar. Den gröna nyansen var inte riktigt som jag tänkt mig men jag älskar Safran så det får bära eller brista. Kanske blir det snyggt med pastellgrönt och knallrött ihop. Jag satsar på det.


När det var syjunta hos mig, för första gången i villan och trädgården, bjöd jag på sticksig limedryck. Måltidsdryck med sparkling water helt enkelt.


Samma dag hade flitiga Wallinskaya bakat bullar, en sats med vanilj och en sats med chokladbitar. Den här bilden stal jag från Esters instagram.


Här är början på min körsbärströja.


Här är Esters lila sjal.


Christer var också med på ett hörn och pysslade med en lampa.


Sofia virkade en mormorsruta och skrev några rader till syjuntans bok.


Inga kommentarer: