2013-07-11

En ny gång

När vi flyttade hit var det som sagt ganska risigt överallt på tomten och det är en utmaning att göra en snygg trädgård i något som en gång säkert var en prunkande skönhet men med åren har blivit rejält eftersatt. Härom kvällen gav jag mig på att göra en gång där det bara låg några plattor provisoriskt utlagda för att komma från altanen vidare till den stenbelagda uteplatsen.


Här ser för övrigt huset också lite eftersatt ut, blandat med ogräs och stenar jag funnit lite varstans när jag röjt i trädgården.


Den nya gången gjorde jag av plattor som agerat rabattkant under väldigt många år, gissar jag med tanke på allt ogräs med sina rötter som snärjt fast det i jorden.


Resultatet av gången blev på det här viset. Fast allt är inte klart, men jag är ändå imponerad över mig själv, hur snabbt det gick att lägga plattorna någorlunda rakt och fint.

Inga kommentarer: