2013-08-07

Rött, vitt och lite grönt


Randigt är alltid snyggt. Rött är alltid snyggt. Jag har dock alltid oavkortat gillat bredrandigt mer än långrandigt, men nu har jag gått så pass långt att ta beslutet att ha långrandigt på gardinerna till köket. När jag ser det på bild tänker jag att jag borde ha gjort dem längre, men på riktigt ser det mycket mer passande ut. Vi jobbar sakta framåt en 50's sort of stil på vårt kök.


Det här är vår veranda på övervåningen. På den tiden det var speceriaffär i huset var det här entrén till lägenheten som familjen som hade affären, bodde i. Det som inte syns på bilden är att dörren finns kvar i äkta 70-talsstil. Brun med tre gula mönstrade fönster. Utanför dörren finns en lite förstukvist och sedan en trappa ner till deras uteplats, som vi röjde fram i ett tidigt stadium. Den där trappan behöver också fixas till men att ha hus och trädgård innebär att genomföra ett eller några få projekt i taget. Till att börja med måste vi byta taket på verandan så att snön inte kommer in i huset till vintern.


Ja, där i fåtöljen hade ju min blivande tröja lagt sig också. Sicken linslus. Jag älskar att sticka på den här och det blir några varv i TV-soffan varje kväll. Nu inne på fjärde varvet. Tyvärr blir det alltid lite buckligt med mönsterstickning men inte värre än att det går att rätta till med blockning sen hoppas jag. Kanske behöver hjälp av någon med erfarenhet.

3 kommentarer:

Petra sa...

Kul med hus med historia (ja, eller det har ju alla hus, men just att det varit affär!)
Tröjan kommer ju att bli skitsnygg!

Esmeralda Steén sa...

Så mysig verandan ser ut! Den där fåtöljen hade jag gärna krypt ner i:)

Energiläckage sa...

Åh vad roligt, superfina bilder som alltid!! :)