2013-10-29

Syjuntan

I mitt letande efter helt andra bilder har jag konstaterat att det finns en del bilder från syjuntor genom åren. Här är några bilder från olika syjuntor som gör mig lite nostalgisk och sugen på att gå på syjunta snart igen.


Den där gången när vi var på Kafferepet mitt i stan och hade syjunta bland klorinlukt och en annan junta i form av möjligtvis en skrivarcirkel. Bilden är tagen i en spegel.



Den där sommaren när vi fick låna min dåvarande kollegas kolonilott nära Årstaviken. Vi grillade korv och sen började det att regna, men mysigt var det.



Det här var nog när Petra berättade att hon skulle flytta till Umeå.



Ibland slår vi till och dricker rosévin. Här på en stor balkong.



En gång hade vi syjunta i en riktig textilslöjdssal. Vi sydde egentligen mest men här tar vi en paus med lite stickning.



2 kommentarer:

Ester sa...

Epic!

jennie sa...

Så mysigt!!

Tack :) Ha en fin dag <3 Jennie