2013-11-06

Vampyrfondue

I måndags hade jag världens stressigaste dag kändes det som. Jag utnyttjade mitt SL-kort till max och for runt halva länet som en tätting, men otroligt nog blev jag så himla avslappnad efter dagens sista moment: att glasera keramiken från drejningskursen vi gick för två helger sedan. Sicken tur att vi fick skjuts till söder av en övningskörande silversmedsdotter, så jag inte kom hem alldeles för sent.

Materialet som skulle glaseras, sorterat i vilken färg de skulle glaseras i.
Gäller att vara strukturerad ut i fingertopparna.

Glaserad keramik, provstickor med hur glasyren är tänkt att se ut och så te
i koppar tillverkade av drejexperten Calle.

Denna glasyr kändes lite som blod, Rairai tyckte det
såg ut som chokladfondue men jag tycker det
snarare liknar vampyrfondue.

Vad är allting undrar jag ibland? Här i förgrunden har
vi ett litet bord till mina bestick när jag ska äta kanske

1 kommentar:

jennie sa...

Så härligt det ser ut, verkar mysigt att greja med lera.

Det kan jag tyvärr inte svara på, de i teaffärerna verkar ha koll - fråga dem!

<3 Jennie