2013-11-18

Wallinskayas vantar

Jag har stickat rätt så mycket vantar när jag tänker efter. Beror väl på vem man jämför med, men jag har stickat en hel del vantar som jag sedan sålt. Här är inte riktigt alla, men en hel del av dem.


Svarta vantar med broderade blommor. Till salu.



Blå-vit-rödrandiga vantar som jag använder dagligen.



Grå vantar som är fodrade med fleece. Blev inte alls bra, bara klumpiga.



Röda flätstickade vantar med svarta rosetter i satin. Numera i min vän Emelies ägor.



Ett par pigga, röda vantar som är i min vän Annas ägor.



Ett par turkosa vantar med lock, flätstickade och med rosetter. Numera i min vän Sannas ägor.



Vantar med Love på ena och Hate på andra. Numera i min vän Noels ägor fast sist jag såg dem hade den ena ett stort hål.



Ett par vita vantar med broderade blommor och blad. Antingen är de i min kusins ägor eller i min gamla kollegas svärdotter.



Ett par röda vantar med strukturmönster på. De är till salu för 150 kr.



Ett par gula vantar med struktur som min vän Johan ville köpa till sin son. Vi skulle ses på en karaokerestaurang för att slutföra affären. Slutade med att jag gick från restaurangen med både vantpengar och tog en springnota som Johan själv fick betala. (Ja, jag betalade honom sen)



Ett par fingerlösa syrenlila vantar med flätor. Numera i min före detta kollegas svärdotters ägor. (Hon beställde till sina tre svärdöttrar...)



Ett par lite tjockare varianter av den ovan. Numera i min vän Kristinas ägor.



Mitt första beställningsjobb. Min vän Jenny ville ha ett par svarta flätstickade med svarta satinrosetter.



Vita vantar med broderade blommor och blad. Det finns i flera versioner och det här kan vara det första paret.



Ett par mörklila fingerlösa vantar med rosa rundlar. Numera i min och systers vän Jessicas ägor.

3 kommentarer:

Esmeralda Steén sa...

Ja, det har verkligen blivit några vantar med tiden, så fina de är allihop! Tycker speciellt om de vita med blommor :)

sarapirat sa...

åh så himla fina! duktig du är!

jennie sa...

Så fina de är! Jag gillar verkligen dem med blommor på :)

Tack så mycket! Ha en fortsatt fin kväll <3 Jennie