2014-01-19

Den feta koltrasten


Här är en simpel liten fågelmatare till de feta koltrastarnas stora glädje. Snart fryser väl äppelbitarna men de kalasade gott och ivrigt när jag hade lagt dit det. Jag är inte så bra på fåglar men börjar så smått lära mig olika fågelsorter och studerar hur de äter och annat nördigt. Det är rätt kul att se jättestora fåglar försöka sitta på en talgboll och hålla balansen. Här satte jag i alla fall några äpplen som jag delat i halvor, under en trådkorg på en hemskt ful piedestal (som förra ägaren lämnat under kirskålen). Det var lite lite frön kvar i två gröna talgbollsnät som jag hängde fast på andra sidan, det syns lite grönt där. Men jag vill ha ett fint fågelbord också. För frön, frön som de kan sprida runt i trädgården så det börjar växa solrosor på alla möjliga konstiga ställen till våren.

2 kommentarer:

Esmeralda Steén sa...

Haha, det mesta kan döljas under kirskål! :-) jag har ett litet hus som hänger i ett träd och är fullt med frön... hoppas också på solrosor lite här och var:-)

Fairy of Inspiration sa...

Snäll du är som matar!