2014-01-26

Det ena leder till det andra


Så himla snygg mössa va? Jag hade på mig den igår.


Vilka himla snygga vantar va? Jag hade på mig dem igår.


Sen tvättade jag det här på 30° i tvättmaskinen. 
Behöver jag säga något mer?
Inte du heller, för jag vet ju att det är korkat.

Jag gråter i alla fall inte över spilld mjölk utan ser möjligheterna. Nu ska här stickas en mössa med flamingos på. Garn skall inhandlas idag. Här är min inspiration:


 Raskt efter upptäckten tillverkades följande mönster:


Vantar har jag inte riktigt kommit på något nytt för. Kanske matchande med flamingos. Vi får se. Jag tar ett steg i taget, tunga dagar som dessa.

Kan även meddela följande fakta för intresserade: Förra helgen köpte vi en bil. Ungefär en timme efter vi köpt bilen råkade vi ut för ett bilinbrott. Tjuvarna stal två väskor varav den ena innehöll delar av min stickning. Det var bland annat renarna som stals. Som tur var fångade polisen tjuvarna och vi fick tillbaka väskorna. Hela tiden var det viktigaste stickningen och det fick minsann polisen höra några gånger också.

2 kommentarer:

annasaviga sa...

Jag trodde faktiskt att det mesta funkade att tvätta i 30°.

Nöden är ju uppfinningarnas moder, och en mössa med flamingos låter ju urtjusigt!

Esmeralda Steén sa...

Men fy så tråkigt... vilken fantastisk tur fock att tjuvarna åkte fast! Flamingomönstret ser i alla fall väldigt fint ut:-)