2014-01-02

Stickade grejer 2013

Jag tänker precis som förra året, att jag har väl inte stickat
färdigt något i år. Jag har ju bara en massa pågående projekt.
Men se här nu: i år har jag också färdigställt en hel massa.


Systersonens mössa.


En annan bebismössa.




Råkade inte få någon bild på hela spelkortskoftan men 
dock en bild på själva mönstret.


Den här gröna ring/pricktröjan använder jag i princip aldrig. 
Helt onödig att göra med andra ord. (Och ja, man får säga
så för det är precis så det är)


Min systerson som gillar T-rexar fick en sådan fram och 
en sådan bak på tröjan.


Dinosaurietröjan till min systerdotter. Tror dock inte att
hon använt den någon gång.


En kjol som varit användbar under andra kjolar vid väldigt
kyliga dagar.


Min egna gröna halssnodd som fick lite fel proportioner.


Fågeltröjan som blev för liten för min systerdotter men 
som min kollega köpte av mig istället.


Fästemannens slipover. Han är nöjd.

3 kommentarer:

Esmeralda Steén sa...

Så mycket fint! Jag gillar verkligen den gröna ring/pricktröjan:-)

Linda sa...

Massor av fint stickat! Stickning går liksom så sakta att man inte alltid lägger märke till när den händer och förvandlas till färdiga stickningar. Jag älskar din körsbärströja!

sandralinnea sa...

Om jag kommit i din ring/prick-tröja hade jag lätt övertagit den, tycker den är jättefin! Och körsbärströjan kan man ju inte ogilla heller, ens om man ville! :)