2014-02-04

Kronärtskocksskottet


Nu är den här. Ett av kronärtskocksfröerna har tittat upp ur jorden och i frontlinjen håller den resten av fröet. Förstår inte alls hur ett frö kan bli en växt. Det känns som magi. Faktum är att det hunnit ännu längre sedan jag tog den här bilden och jag har börjat skåda ett till frö som grott. Det är väldigt spännande att odla. Framför allt var det spännande att sätta massa olika fröer och se vad som ska komma upp först och så vidare. Stockros och blodapelsin har inte tittat upp alls. Tomat, pak choi och "sallatsmix" har kikat fram i alla fall. Men kronärtskockan är den som känns maffigast. Den är så fet och snabbväxande. Jag gillar den.

2 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Coolt!
Jag vågade mig inte på kronärtskockor. Jag ska följa dina skockor så kanske jag törs nästa år...
Däremot har vi olika Chili, någon Tomat (som jag är urusel på) och Djungelgurka på gång :-)

Esmeralda Steén sa...

Det är verkligen magi! Så härligt, och så fräsch och fin grön färg... det känns supervårigt tycker jag!