2014-02-17

Skockor och droppar


Nu är trädgården full av såna här små knoppar.


Och inne sätter jag nya frön lite då och då. Här har jag passande nog sått kronärtskocka i en gammal konserv för kronärtskockshjärtan. Och i en gammal tomatask har jag förvisso inte sått tomater utan stockros. Det kändes fiffigt för då får man ett plastlock med färdiga hål på. Jag har inte haft någon plast (med hål) på de tidigare planteringarna men det har funkat ändå. Det går att så på många olika sätt.

Kronärtskocka tittar upp

Började känna att det blev för mycket av samma sorter så jag beställde lite nya frön häromdagen. Hoppas på snabb leverans!

Kan passa på att tipsa om odlingsbloggare som jag läst mer eller mindre längre:


Jag tar gärna emot tips om trädgårdsbloggande av alla möjliga sorter.

1 kommentar:

Esmeralda Steén sa...

Vilka söta små snödroppar! Och kronärtskockan har ju en fantastiskt fin grön färg, snitsigt att plantera den i en burk för kronärtskockor;-)